Napisao sam u četvrt stoljeća tehnološkog novinarstva tisuće recenzija raznoraznih proizvoda, no svega nekoliko puta sam bio u prilici testirati automobil. Naprosto, tehnološki dovoljno nabrijanih modela da bi ulazili u sferu tehnološkog, a ne samo automobilističkog novinarstva vrlo je malo, pogotovo od kada je Tesla – po tom pitanju – visoko postavila letvicu.
Cupra Formentor je jedan takav automobil. Zanimljivo – on niti je električan, niti je hibridan. Riječ je o vozilu s „običnim“ benzinskim pogonom, no snage, dizajna i ugrađene tehnologije na razini koja bi, makar na papiru i na slikama, trebala izazivati zazubice svakom geeku s karakterom, svakom gameru sa strašću prema brzini, svakome tko je pomalo haker, a pomalo i faker…
Hajmo od snage: 310 KS uz pogon na četiri kotača najjača je verzija ovog automobila – a upravo ta me i dopala – što je uz automatski mjenjač i mogućnost odabira nekoliko razina dinamika vožnje (od mirne plovidbe nalik igranju Tetrisa ili Solitairea, do supermoćnog sportskog načina vožnje) ujedno i najuzbudljivija karakteristika Cupre Formentor. Doista, ubacivanje u taj Cupra mod vožnje, dakle najsportskiji mogući, ovaj izduženi SUV pretvara u bolid koji podiže adrenalin do maksimuma. Ubrzanje koje lijepi za sjedalo kada pritisnete gas do daske popraćeno je i simuliranim zvukom eksplozivnog izgaranja goriva, a volan je – kao uz force feedback u igrama – nužno zgrabiti čvrsto i boriti se s njime, premda je jasno da auto itekako sluša i hvata zavoje kao da je na tračnicama.
Dojam podebljava druga bitna karakteristika ovog automobila – njegov dizajn. Već sam ga nazvao izduženim, premda bi se moglo reći i da je Cupra Formentor spušteni SUV, ma koliko to paradoksalno zvučalo. Izvana izgleda izuzetno atraktivno, uz naglašeno oštre, ali aerodinamične linije. Jasno je i po formi da je riječ o SUV-u, ali nikad nižem, nikad dužem u klasi. Iznutra, prostora je pregršt, a gamerske kombinacije boja i linija – onakve na kakve sam navikao kod gamerskih računala, pribora za gaming, miševa i tipkovnica – dominantne su na prvu loptu.
Štoviše, i sam logotip Cupre, kao da je došao iz svijeta zagriženih gamera! Osvjetljenje kabine moguće je mijenjati kroz nekoliko „tema“, a ono što mi se učinilo najkorisnijim u cijeloj priči jest mogućost dinamičke signalizacije prisutnosti vozila u mrtvim kutovima, promjenom jakosti i pozicije svjetla uz okvir stakla u blizini retrovizora.
Tehnologija je, pak, treća bitna karakteristika Formentora. Sve smo to vidjeli i kod drugih automobila – od vrlo pametnog adaptivnog tempomata koji praktički omogućuju vožnju bez ruku na autoputu, preko podrške za Apple Car Play i Android Auto, do radarskog izbjegavanja sudara i udara u pješake – sve je tu. Ipak, sve je tu, ali na najmoderniji mogući način, pa je tako informativna konzola, zapravo, golemi tablet čija dijagonala nadmašuje zacijelo sve viđene u konkurentskim benzincima, a i grafiku onog dediciranog vozečevog „cajgera“ moguće je mijenjati kroz nekoliko predefiniranih setova.
Za zamjeriti je ovom automobili nelogičan smještaj nekih kontrolnih gumba, relativno malen prtljažnik za ovu kategoriju automobila (volumen je u litrama prosječan, no raspodjela prostora je neprirodna) te dosta veliku potrošnju goriva. Pa ipak, netko tko izdvoji preko 400.000 kuna za ovaj automobil, što je cijena ovog nabrijanog modela koji sam testirao, na potrošnju niti neće puno paziti.